TPOok!

 
Business

Diversiteit – Na de feministen en antiracisten zijn nu de homofoben boos op Suitsupply

Kledingzaak verliest wereldwijd 15.000 volgers na campagne met zoenende mannen

Tags:

Kledingbedrijf Suitsupply heeft sinds gisteren zo’n 15.000 volgers op Instagram, Facebook en Twitter verloren. De oorzaak: het bedrijf plaatste foto’s van een nieuwe campagne met een homo-thema. Op een van de foto’s staan twee zoenende mannen. En daar waren veel volgers blijkbaar niet van gediend. Dat meldt de NOS.

Vooral op Instagram ging het hard, van ruim 368.000 volgers eergisteren naar 356.000 nu. ,,We dachten echt, holy shit, wat gebeurt hier”, zegt Suitsupply-oprichter Fokke de Jong hierover. ,,Je verwacht wel een reactie, maar de magnitude was best heftig. Dat mensen zo schrikken, bewijst dat het relevant is om het te laten zien.” Suitsupply is van oorsprong een Nederlands bedrijf en is nu actief in 24 landen wereldwijd. De boze (ont)volgers op social media komen dan ook uit de hele wereld.

Suitsupply wordt al jaren achtervolgd door feministen en antiracisten die de reclamecampagnes van het bedrijf hekelen vanwege seksisme en racisme, nu hebben ook de homofoben zich bij dat kamp gevoegd.

   

Steun direct Bas Paternotte

Doe een rechtstreekse donatie aan deze auteur en blijf nieuwe bijdragen mogelijk maken: (Dit stuurt je naar een betalingspagina)
Heb je vragen over TPO en donaties? Mail naar [email protected]Bitcoins doneren? Kijk hier voor meer informatie
 
 
Toon / Verberg Reacties  
 
Sinds september 2017 moet je ingelogd zijn op Facebook om hieronder meer dan de standaard aantal reacties te laden.
Het gaat hier helaas om een verandering die Facebook zelf heeft doorgevoerd.
Maar je kunt ook reageren via Disqus.
Als iedereen slaapt, zijn wij wakker.