Marketing

Wij zweren bij doneren (ook in 2017)!

02-06-2016 13:36

NIEUW! Doneren per auteur! Help uw favoriete auteur vandaag nog aan rijkdom!

 

Had u al gedoneerd? Nee? Jammer. Maar we zijn niet boos, wel teleurgesteld. U mág alles doneren, maar het hoéft niet!

Alle gekheid op een gehaktstaaf: sinds we twee maanden geleden besloten donaties mogelijk te maken zijn we in één lange aangename verrassing terechtgekomen. Want u doneerde. En hoe. Tientjes, twintigjes, vijftigjes, honderdjes. Er kwamen zelfs donaties binnen van 200 euro of meer. Hadden wij dus niet verwacht. Wij dachten: online mediagebruikers zijn helemaal niet bereid om te betalen, laat staan dat ze serieus euro’s van biljettenformaat gaan schuiven.

Wat waren wij denkende? U houdt van ons! U gelooft in ons! U vindt ons zo belangrijk dat u geld geeft, ongezien zonder voorwaarden, puur en alleen op basis van vertrouwen!

Leve de boze burger

Een beter, en nuttiger, compliment kunnen wij ons niet voorstellen. Iedereen die nu nog denkt dat gebruikers van alternatieve media, zij die teleurgesteld zijn in de traditionele media of zij die op zoek zijn naar complementaire media, alleen maar boze gemene aan zichzelf denkende reaguurders zijn, raden wij aan een eigen online medium te beginnen en om donaties te vragen. Kun je lachen.

Zelden hebben wij grotere betrokkenheid en ‘solidariteit’ ervaren dan van u, die zogenaamde ‘boze burger’. Lang leve de boze burger!

Onderzoek

Dit wil natuurlijk niet zeggen dat u moet stoppen met doneren. Beslist niet. Iedere euro is hard nodig, iedere euro wordt nuttig besteed. Zodat we bijvoorbeeld de journalistiek van Elma Verhey kunnen bekostigen, of dit soort scoops mogelijk maken (waardoor we nu ook zijn vereeuwigd in een Kamer-motie) en dit soort belangrijk onderzoeksjournalistiek werk kunnen blijven doen. En geloof ons: al deze journalisten vragen absoluut niet de hoofdprijs. Integendeel. Ze willen in de eerste plaats publiceren, in de tweede plaats een vergoeding. Een terechte maar bescheiden vergoeding. Zouden ze hun werk elders publiceren dan verdienen ze ongetwijfeld drie keer zoveel. Maar dat willen ze niet omdat ze van TPO houden. En in TPO geloven.

Ja, dan is uw euro dus goed besteed. Uw euro’s gaan niet naar onzin. Niet naar borrels, gadgets, designbureaustoelen, vakantiereisjes of hotelovernachtingen. Ook niet naar stukjestikkers of copywriters met een mening. En zeker niet naar het management.

Wel gaan uw euro’s naar gezonde journalistiek, serieuze nieuwsmakers, scoops en onderzoek. Het liefst over dingen die nooit de traditionele media halen. Omdat die daarvoor te bang zijn, te laf zijn, het maar niet willen snappen of gewoon niet durven.

Waarheid en realisme

Er is nog zoveel wat kan, moet en vooral mag worden gezegd. Er is nog zoveel wat boven water moet komen. Er is nog zoveel waarheid die moet worden ontdekt. Er is nog zoveel realisme om te publiceren, puur, naakt, zonder om de toon te denken of met belangen rekening te houden. Waarheden die pijn doen en niet worden verdraaid om de boel bij elkaar te houden, de kloof te vergroten of bepaalde politici niet in de kaart te spelen.

En wij denken echt niet dat wij daarvoor de enige juiste personen zijn. Heus niet. Wij zijn geen RTL Nieuws of Geenstijl (om maar eens wat betrouwbare bevlogen échte media te noemen). Wij zijn een paar mensen met een laptop en twee zolderverdiepingen een gemakkelijke stoel thuis. En een stamkroeg. Onze slagkracht is beperkt. Maar elke slag is er één extra.

Waarheid verdient het door u te worden gelezen. Al was het maar omdat u er zelf aan meebetaalde. Mooier en leuker kan waarheid niet worden.

P.S.

Uw tips en ideeën zijn niet alleen van harte welkom maar ook noodzakelijk. Wij hebben uw ogen en oren nodig om ons werk te doen. We zijn een kleine organisatie, maar met een oneindige achterban. Schroom dus nooit, stuur in die tip. Er bestaan eigenlijk geen foute tips, suggesties of ideeën. We kunnen er nooit genoeg van hebben. Wij zijn u, u bent TPO.

 

 

Screen Shot 2016-06-02 at 13.24.07